BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vaikų sėdėjimo padėčių palyginimas autokėdutėse su „mažomis ir didelėmis ausimis“

Vaikų apsauga automobiliuose
8-oji Tarptautinė konferencija
Gruodis 2-3, 2010, Miunchenas, Vokietija.
Vaikų sėdėjimo padėčių palyginimas autokėdutėse su „mažomis ir didelėmis ausimis“
Per pastaruosius metus autokėdutės (sutrumpintai BPB) su aukštomis nugarėlėmis dizainas keitėsi į dideles šonines atramas tiek liemens, tiek galvos aukštyje. Tačiau šios autokėdutės su didelėmis šoninėmis atramomis pasiekia norimą rezultatą tik tada, jei vaikas, ypač vaiko galva yra pačioje atramoje. Moksliniai tyrimai, kuriuos atliko “Charlton” et al. (2010) ir Andersson et al. (2010) pateikė pirmąjį supratimą apie tai, kaip vaikai sėdi transporto priemonėse.
Šiuo metu yra mažai žinių apie tai, kaip šoninių atramų dydis įtakoja sėdėjimo padėtį. Šio tyrimo tikslas buvo ištirti vaikų sėdėjimo pozicijas dviejose skirtingose autokėdutėse natūralaus važiavimo metu ir palyginti su HIII 6y (atitinkamai maždaug 6 metų vaiko amžiaus) manekeno padėtimi, kai jis sėdi skirtingose padėtyse avarijos smūgio bandymuose su vaiko manekenais.
p { margin-bottom: 0.08in; }a:link { }

Metodas
straipsniui.jpgTyrimas buvo atliktas dviem etapais. Pirmu etapu HIII 6y manekenas buvo pasodintas į dvi skirtingo dizainoBPBs);omis šoninėmis atramomis galvai ir be šoninių liemens atramų (kėdutė X), kitą su didelėmis galvos ir liemens šoninėmis atramomis (kėdutė Y) (žr. 1 pav.). Šoninių atramų gylis kėdutėje X buvo 10 cm, o kėdutėje Y 20 cm. autokėdutes ( vieną su maž buvo
Manekenas buvo pasodintas trijose skirtingose sėdėjimo padėtyse; FMVSS 213, modifikuota FMVSS 213 (Reed et al.Modifikuota FMVSS 213 sėdėjimo padėtis panaudojant 22 mm storio putplasčio plokštę, pastatytąkėdutės atlošo. tarp dubens ir 2006) ir NPACS.
Kiekvienas bandymas buvo kartojamas tris kartus su FMVSS 213 būdu, ir du kartus su dviem kitais būdais.
Per antrąjį etapą, šeši vaikai tarp trejų ir šešerių metų amžiaus buvo paimti nuo 40 iki 50 minučių trukmės pasivažinėjimui kiekvienoje iš dviejų autokėdučių (žr. 1 paveikslėlį) su savo tėčiu, kaip vairuotoju dviem skirtingoms progoms. Maršrutas apėmė važiavimą mieste ir užmiestyje. Duomenys buvo kaupiami stebint vaizdo kamera vaikų elgesį, važiuojančių transporto priemonėje. Vaikų sėdėjimo padėtys buvo suskirstytos į kategorijas ir buvo nustatyta kiekvienos sėdimos padėties trukmė.
Rezultatai ir jų aptarimas

Manekeno sėdėjimo padėtis
straipsnis.jpg
Dviejuose skirtinguose sėdėjimo būduose (FMVSS213 ir NPACS) manekenas abiejose kėdutėse sėdėjo vertikalioje padėtyje, kai galva nesilietė prie nugarėlės atramos, o pečiai lietėsi prie autokėdutės atlošo. X autokėdutėje galvos svorio centras buvo už šoninių sparnų (2a pav.). Y autokėdutėje galvos svorio centras buvo tarp didelių šoniniųų atram (2b pav.)
Esant sėdėjimo būdui FMVSS 213, atstumas nuo galvos iki sėdynės atlošo autokėdutėje X buvo 56 mm ir 36 mm autokėdutėje Y.
Trečiu sėdėjimo būdu (modifikuotas FMVSS 213) manekenas buvo labiau atsilošęs. Tarpas tarp manekeno galvos ir sėdynės nugarėlės buvo mažesnis, lyginant su kitais dviem sėdėjimo būdais (žr. 3 pav.)
straipsnis2.jpg
Automobilio diržo padėtis pagal manekeno centrą ant jo pečio (pav. 4) svyravo tarp 14 ir 20 mm. Čia buvo didesnisaugos diržo padėties kintamas plotis, palyginti su kintamu pločiu, esančiu galvos srityje su šoniniais sparnais.
straipsnis3.jpg
Vaiko sėdėjimo padėtis
Važiuojant tyrimo metu vaikai buvo daugiau atsilošę atgal su mažomis šoninėmis galvos atramomis, palyginti su BPB su didelėmis šoninėmis atramomis. Visa vaiko nugara buvo atsirėmusi į BPB atlošą apie 45% važiavimo laikosu didelėmis šoninėmis atramomis, o autokėdutėje su mažomis šoninėmis atramomis - apie 75% važiavimo laiko.os dalis buvo išlindusi už galvos šoninių atramų priekinio krašto daugiau nei pusę laiko abiejų dizainų autokėdutėse. Tai panašiai, kaip tiriant standartinę manekeno padėtį avarijos bandymo atveju.
Horizontalioje padėtyje dažniausiai buvo sėdima, kai galva ir liemuo buvo tarp šoninių atramų: 85% laiko X autokėdutėje ir 77% Y autokėdutėje. Antroje vietoje labiausiai įprasta sėdėjimo padėtis buvo, kai galva lietėsi su šoninėmis atramomis, atitinkamai 12% autokėdutėje X ir 17% autokėdutėje Y. Padėtys, kai liemuo iš dalies arba visiškai buvo už šoninių (BPB) atramų ribų kartu su galva iš dalies arba visiškai už jos ribų, buvo reti atvejai. Jie retai pasireiškė, truko trumpai ir buvo susiję su vaiko konkrečia veikla, tokia kaip ką nors pasiekti ar bendraujant su vairuotoju.
Daugiau rezultatų iš realaus važiavimo tyrimo su 3-6 metų amžiaus vaikais buvo pateikti Andersson et al. Tyrime (2010). Pagrindinė galv autokėdutėje

Išvados
Autokėdutėje su mažomis šoninėmis atramomis vaikai praleido 75% laiko panašioje padėtyje kaip HIII 6y manekenas toje pačioje autokėdutėje pagal FMVSS 213 ir NPACS sėdėjimo būdus.
Autokėdutėje su didelėmis šoninėmis atramomis, vaikai praleido 45% laiko padėtyje, atitinkančioje HIII 6y manekeno sėdėjimo būdą. Likusį laiką vaikų pečiai neturėjo kontakto su autokėdutės atlošu, o galva buvo iš dalies ar visiškai už šoninių sparnų.

Padėka
Šis tyrimas yra mokslinio tyrimo projekto dalis prie Transporto priemonių ir eismo saugumo centro (SAFER), esančio Chalmerso technologijos universiteto Geteborge, švedijoje. Šiame centre mokslininkai iš Chalmers, Saab Automobile, Autoliv ir Volvo Cars bendradarbiauja, siekiant toliau gerinti vaikų (nuo 4 metų amžiaus) ir mažų suaugusių, sėdinčių ant galinės automobilio sėdynės važiavimo kryptimi, saugumą.
kiddy logo.jpg
Dėl šios priežasties kiddy bendrovė teikia didelę reikšmę “mažas ausis” turinčioms kiddy vaiko autokėdutėms.

Autoriai
Katarina Bohman1,4, Marianne Andersson2,3, Anna-Lisa Osvalder3
1 Autoliv Research, Sweden.
2 Saab Automobile, Sweden.
3 Chalmers University of Technology, Sweden.
4 Karolinska Institutet, Sweden.
Naudota literatūra
Andersson M, Bohman K, Osvalder AL. (2010) Effect of booster seat design on children’s choice of seating positions during naturalistic riding. Proc. 54th Annual AAAM, October 17-20, Las Vegas, Nevada, USA.
Charlton J, Koppel S, Kopinathan C (2010) How Do Children Really Behave in Restraint Systems While Travelling in Cars? Proc. 54th Annual AAAM, October 17-20, Las Vegas, Nevada, USA.
Reed MP, Ebert-Hamilton SM, Manary MA, Klinich KD, Schneider LW.(2006) Improved positioning procedures for 6YO and 10YO ATDs based on child occupant postures. Stapp Car Crash J. 2006 Nov;50:337-88.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Tavo komentaras: